N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Lipowiec i Wygiełzów

W dniu 23 listopada 2021 r. odbyła się wycieczka uczniów klas 0- III do Wygiełzowa. Wszystko znakomicie się udało. W promieniach jesiennego słońca odbyliśmy spacer wokół murów zamku Lipowiec.

Zamek w Lipowcu

Majestatyczna wieża i nadszarpnięte zębem czasu stare mury obronne zrobiły na nas ogromne wrażenie. Szkoda, że nie można było wejść na dziedziniec zamku. Chwile oczekiwania na możliwość wejścia do skansenu spędziliśmy bardzo aktywnie, ćwicząc na urządzeniach polowej siłowni. Wreszcie nadszedł czas, kiedy weszliśmy do skansenu.

Skansen w Wygiełzowie

Zajęcia „Nalej wosku na wodę - poznaj przygodę" pozwoliły nam poznać zwyczaje andrzejkowe i katarzynkowe. Oczywiście sami też mieliśmy okazję sobie powróżyć. Zwiedzanie skansenu, to niezwykłe przeniesienie się w czasie. Obejrzeliśmy stary dworek, zabudowania gospodarzy bogatych, ale też ubogie domy biedaków. Stwierdziliśmy, że życie w dawnej wsi było bardzo trudne.

Warto było to wszystko zobaczyć, żeby docenić warunki życia, jakie mamy współcześnie. (D. Targosz)

W starym zamku i skansenie (foto D. Targosz)

Warto zobaczyć

Dziennik elektroniczny Librus

1,5 procent podatku dla harcerzy

1,5 procent podatku dla naszej szkoły

Szlachetna paczka w naszej szkole - liczymy na Państwa pomoc i dobre serce