N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Klasa ósma zdobyła Giewont!

Powrót do szkoły po długim okresie nauki zdalnej klasa ósma rozpoczęła z przysłowiowym przytupem. Przez trzy dni ósmoklasiści wędrowali po polskich Tatrach i zwiedzali Zakopane, poznając bogatą kulturę Podhala.

Dolina Chochołowska

Już w poniedziałek 7 czerwca, pierwszego dnia wycieczki, przemierzyliśmy malowniczą Dolinę Chochołowską. Weszliśmy też na szlak prowadzący do Jarząbczych Szałasisk – miejsca, które podczas swojej pierwszej pielgrzymki do Polski odwiedził Jan Paweł II. W tym dniu byliśmy też w sanktuarium na Krzeptówkach.

Giewont

Prawdziwe wyzwanie czekało na nas we wtorek – z Doliny Małej Łąki ruszyliśmy zdobyć Giewont! Wyprawa zakończyła się sukcesem – ekipa w składzie: Nikola, Sandra, Nadia, Łukasz, Wiktor i Paweł wraz z opiekunami i panią przewodnik jako pierwsza klasa w historii szkoły stanęła na Giewoncie. Wspaniały widok na Tatry i ogromna satysfakcja – warto było się troszkę pomęczyć.

Władysław Hasior i...

Ostatni dzień wycieczki przeznaczyliśmy na zwiedzanie miasta. Podziwialiśmy architekturę stylu zakopiańskiego, odwiedzając Willę „Pod Jedlami" i Willę Koliba", zaprojektowane przez Stanisława Witkiewicza. Zwiedziliśmy galerię sztuki współczesnej Władysława Hasiora, byliśmy też na zabytkowym cmentarzu „Pęksów Brzyzek", gdzie pochowane są osoby zasłużone dla Zakopanego i dla Polski. Nie mogło nas też zabraknąć pod Wielką Krokwią.

Niedzica

Wracaliśmy do domu przez Pieniny, zatrzymując się przy średniowiecznym zamku w Niedzicy i przy czorsztyńskiej zaporze na Dunajcu. Bardzo dziękujemy druhom z OSP Mucharz za wynajem strażackiego busa – dzięki temu mogliśmy sprawnie i tanio przemieszczać się po trasie wycieczki oraz Komitetowi Rodzicielskiemu za dofinansowanie kosztów paliwa. Szczególne podziękowania kierujemy do przewodniczki tatrzańskiej Joanny Stępień za miłe i bezpieczne oprowadzenie nas po Tatrach i wyjście z nami na Giewont.

Najbardziej spodobała mi się wyprawa na Giewont. Trasa wymagała niemałego wysiłku. Na szczycie, jak i po drodze, były piękne widoki. Moim zdaniem lepiej i ciekawiej idzie się taką trasą niż po ścieżce, która byłaby w miarę równa i mało wymagająca. Na drugim miejscu w rankingu najciekawszych atrakcji w Zakopanem jest galeria Hasiora, w której są przedstawione jego ciekawe i jednocześnie dziwne instalacje.
Paweł

Wycieczka była bardzo dobrze zorganizowana, było ciężko, ale daliśmy radę. Najbardziej spodobała mi się galeria Hasiora. Hasior miał niezwykle twórczą wyobraźnię, podobało mi się wiele rzeczy na wystawie, choć nie chciałabym mieć ich w swoim pokoju. Z dziewczynami spacerowałyśmy po Krupówkach, czas spędziliśmy bardzo miło i ciekawie. Wycieczka była super;)

Sandra

Mnie najbardziej zaciekawił trzeci dzień wycieczki, gdy poszliśmy do galerii Hasiora. Zainteresowały mnie jego pomysły na to, jak można wykorzystać przedmioty codziennego użytku do tworzenia ciekawych dzieł. Jego twórczość ma prowokować do myślenia.
Łukasz

Według mnie najlepszym punktem naszej wycieczki do Zakopanego była wizyta w muzeum Władysława Hasiora. Było to jedno z ciekawszych miejsc, jakie odwiedziliśmy. Najbardziej podobały mi się nowoczesne rzeźby, które powstały przy wykorzystaniu przedmiotów codziennego użytku. Zaciekawiła mnie rzeźba przedstawiająca maszynę do szycia, która szyje lalkę oraz praca, która została wykonana z betonu poprzez zalanie nim wykopanych w ziemi dziur. Podobała mi się również wycieczka na Giewont, ponieważ mogliśmy podziwiać piękne widoki i robić ich zdjęcia. Niektóre rośliny rosnące na szlakach były endemitami, przez co podobały mi się jeszcze bardziej. Widoki wynagrodziły ciężką drogę na szczyt. Pani przewodniczka zachęciła mnie do dalszego zwiedzania naszych polskich gór. Czas spędzony na Krupówkach pozwolił nam odpocząć i poznać miasto z innej strony. Kupiliśmy kilka pamiątek, które będą przypominać nam o tym miejscu i wycieczce.
Nikola

Na wycieczce do Zakopanego najbardziej podobały mi się widoki z Giewontu oraz muzeum Władysława Hasiora. Dzieła w muzeum były trochę dziwne, ale również bardzo ciekawe. Dowiedziałam się, że można tworzyć inspirującą i piękną sztukę ze zwykłych przedmiotów codziennego użytku. Spacer po Krupówkach i widoki w Dolinie Chochołowskiej też bardzo mi się podobały.
Nadia

Klasa ósma zdobyła Giewont

Warto zobaczyć

Dziennik elektroniczny Librus

1,5 procent podatku dla harcerzy

1,5 procent podatku dla naszej szkoły

Szlachetna paczka w naszej szkole - liczymy na Państwa pomoc i dobre serce