N 49° 48' 12,1" / E 19° 31' 20,3"

Wycieczka na Wysoką w Pieninach

Wycieczka na Wysoką

W październiku kolejna wycieczka w góry - udało nam się zdobyć Wysoką - najwyższy szczyt Pienin.

Chodź po Beskidach 2021

W październiku, w ramach realizowanego projektu "Chodź po Beskidach 2021" udało nam się zdobyć najwyższy szczyt Pienin - Wysoką (1052 m n.p.m.). Trasa i miejsce wycieczki obfitowały w atrakcje turystyczno-krajoznawcze.

Na Wysoką

Z Jaszczurowej i Mucharza udaliśmy się autokarem przez Jordanów, Nowy Targ, przełęcz Snozka, Krościenko i Szczawnicę do wsi Jaworki. Dalej już pieszo zielonym szlakiem przez przepiękny wąwóz Homole, Dubantowską Dolinę wyszliśmy na Wysoką - po drodze mijając i omawiając dwa rezerwaty przyrody.

Na szczycie uznaliśmy, że Wysoka położona w Małych Pieninach, może nie jest wysoka, ale jest górą z charakterem - jest stromo, przepadliście i przepięknie - z widokiem na Słowację, Tatry, Pieniny i Beskid Sądecki.

Z Wysokiej już było z górki (teoretycznie). Przez szczyt Borsuczyny, gdzie opowiedzieliśmy sobie o kierunkach świata, GPS-e i znaczeniu słupków granicznych doszliśmy do harcerskiego schroniska pod Durbaszką (królowały tutaj zapiekanki). Stąd już pół godzinki z okładem do Jaworek, gdzie zamknęliśmy wycieczkową pętlę.

W wycieczce wzięli udział harcerze oraz młodzież szkolna z gminy Mucharz. Uczestnicy mieli możliwość zdobycia kolejnych punktów do książeczki Górskiej Odznaki Turystycznej.

Czekamy na możliwość zorganizowania kolejnych wypraw.

Wysoka w Pieninach 2021 (foto D. Polan, R. Kadela)

Warto zobaczyć

Dziennik elektroniczny Librus

1,5 procent podatku dla harcerzy

1,5 procent podatku dla naszej szkoły

Szlachetna paczka w naszej szkole - liczymy na Państwa pomoc i dobre serce